Øvrigt indhold

Sådan indretter I et godt arbejdsmiljø

Der findes mange lækre kontormiljøer i Danmark. De er dog ikke blevet det ved et tilfælde. Det kræver nemlig tid og penge at investere i et sundt arbejdsmiljø, men omvendt er der mange fordele forbundet med det. De ansatte vil ikke bare få bedre vilkår til at udføre deres arbejde, hvilket kan oversættes til øget effektivitet, men også se, at i som virksomhed investerer i dem. Det signal er utrolig vigtigt, og kan være med til at gøre jer til en mere attraktiv arbejdsplads overordnet set.

Her er 3 områder, i kan sætte fokus på, hvis målet er at skabe et bedre arbejdsmiljø.

Luk lyset og luften ind. Luften spiller en betydelig rolle for kontoret. Er der mange mennesker kan man ikke bare opleve, at lokalet bliver varmt, men også at mærkelige dufte spreder sig. Det kan skabe en ubehagelig atmosfære. Åbne vinduer eller indeklimaanlæg kan modvirke disse kedelige tendenser, så luften er frisk og opkvikkende, mens de dårlige lugte holder sig væk.

Lyset er ligeledes essentielt. Særligt de naturlige sollys. Dette er med til at sprede godt humør og lyser rummene op, hvilket giver energi. Naturligt lys er vigtigt for vi mennesker, og derfor bør virksomheden investere i store vinduespartier, der er placeret de rette steder.

Få støjdæmperne på plads. Er der noget, som kan ødelægge evnen til at koncentrere sig og det gode humør, så er det støj og larm- Ringende telefoner, samtaler, lyden af indgående e-mails, støj fra gaden og tusind andre ting kan gøre kontoret til en lavine af rullende støj. Afbrydelser og forstyrrelser koster mange produktionstimer årligt og resulterer i flere og flere fejl, hvorfor virksomheden bør investere i støjdæmpende remedier.

Tænk i ergonomi. Det er ikke sjovt at sidde ved at skrivebord hele dagen uden at kunne rejse sig, få støtte til musearmen, kunne hæve skærmen i en ordentlig højde eller få den rette lændestøtte fra kontorstolen. Sørg derfor for, at de ansatte har det udstyr, der understøtter deres arbejdsgange OG fysiske velbefindende. Se f.eks. her for udstyr til kontorpladsen.

Husk generelt at tænke over, at man som ansat bruger 8 timer dagligt på sin kontorplads. Forholdene skal derfor bare være i orden.

Related posts

Sådan løfter du dit bryllup til det næste niveau

Redaktion

De rette opbevaringsæsker kan gøre en verden til forskel

redaktionen

Sådan vælger du de helt rigtige fiskestænger

Redaktion